Per lidmaatschap wordt één ledenpas verstrekt. In het kalenderjaar dat het lidmaatschap is ingegaan is dit een (tijdelijke) pas die tot het einde van dat kalenderjaar geldig is. Daarna ontvangt men een ledenpas met een geldigheidsduur van maximaal 5 jaar.
Het lidmaatschap wordt aangegaan voor in beginsel de duur van één jaar waarna het lidmaatschap jaarlijks wordt verlengd. Het lidmaatschap moet bij voorkeur schriftelijk per post of per e-mail worden opgezegd. Het lid krijgt van Vierstroom een schriftelijke bevestiging van de beëindiging en het verzoek om de ledenpas binnen twee weken te retourneren.
Wijzigingen van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats, gezinssamenstelling en e-mailadres worden bij voorkeur online doorgegeven via Mijn Vierstroom. Of schriftelijk per post of per e-mail. Wijzigingen in de bankgegevens kunnen via Mijn Vierstroom of na een schriftelijke melding (per post of per e-mail) doorgevoerd worden. Het wijzigen van de betalingswijze van acceptgiro naar automatische incasso kan pas na de ontvangst van een getekend machtigingsformulier doorgevoerd worden. Voor een overstap naar automatische incasso kan een machtigingsformulier bij Vierstroom Ledenservice aangevraagd worden. Jaarlijks ontvangt u ook een machtigingsformulier bij uw contributiemailing.
Vierstroom Ledenservice zal ernaar streven dat het programma van het evenement zoveel mogelijk volgens het aangekondigde schema zal worden uitgevoerd. Zij is echter niet aansprakelijk voor afwijkingen daarin en schade welke daardoor voor leden en/of derden mocht ontstaan.
Vierstroom Ledenservice is niet aansprakelijk voor de inhoud en de wijze van uitvoeren van het programma van het evenement.
Leden die deelnemen aan een evenement zijn verplicht zich te houden aan de voorschriften en/of wijzigingen daarvan en aanwijzingen van de organisatie van Vierstroom Ledenservice, de exploitanten van de plaats waar het evenement wordt gehouden en overige eventueel betrokken derden.
In geval van overmacht in de ruimste zin des woords, waaronder in dit verband mede begrepen ziekte en/of afzegging van de organisatie, stakingen, brand, slechte weersomstandigheden etc., heeft Vierstroom Ledenservice het recht het evenement te verschuiven naar een andere datum of een andere locatie of het evenement te annuleren. Vierstroom Ledenservice is niet aansprakelijk voor schade, ontstaan door annulering dan wel door verschuiving zoals hierboven vermeld. In geval van verschuiving of annulering van het evenement als bovenbedoeld, zal Vierstroom Ledenservice hieraan op de door haar juist geachte wijze zoveel mogelijk bekendheid geven.
Informatie hoe te handelen bij klachten over de werkwijze van medewerkers van Vierstroom Ledenservice of over de dienstverlening van onze samenwerkingspartners is terug te vinden in de digitale folder Klachtenregeling Vierstroom Ledenservice en de Klachtenregeling Vierstroom Ledenservice.
Vierstroom Ledenservice houdt zich aan de voorwaarden voor de verwerking van persoonsgegevens conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Zonder de uitdrukkelijke toestemming van het lid worden de persoonsgegevens van het lid niet met derden gedeeld.
In alle gevallen waar in dit reglement niet voorziet, beslist de directeur van Vierstroom Ledenservice. Vierstroom Ledenservice heeft de bevoegdheid te allen tijde dit reglement (tussentijds) te wijzigen en/of aanvullende voorwaarden te stellen.
Op de lidmaatschapsvoorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
Voor diensten en kortingsregelingen werkt Vierstroom Ledenservice samen met professionele en gekwalificeerde samenwerkingspartners, die ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel en voldoen aan hun fiscale verplichtingen. Door middel van jaarlijkse tevredenheidsonderzoeken, klachtenregistratie en evaluatiegesprekken met de betrokken dienstenleveranciers wordt de kwaliteit gewaarborgd.
Voor het aanmelden van producten, diensten en/of voordelen die het lidmaatschap biedt, melden leden zich aan bij Vierstroom Ledenservice. Dit kan telefonisch via 088-0900400, per e-mail via ledenservice@vierstroom.nl of via een online formulier. Ga naar leden.vierstroom.nl/diensten. Uitsluitend met toestemming van het lid worden de persoonlijke gegevens van het lid (naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres) doorgegeven aan de dienstverlener die de gevraagde dienst levert. Uiterlijk binnen twee werkdagen neemt de dienstverlener contact op met het lid. Vervolgafspraken tussen de dienstverlener en het lid kunnen in principe zonder tussenkomst van Vierstroom Ledenservice gemaakt worden. Voor sommige kortingsregelingen (o.a. de Vierstroom Thuiszorgwinkels, en de Beter Lopen Winkels) hoeft het lid zich niet aan te melden. Op vertoon van de ledenpas wordt het ledenvoordeel verrekend.
Meer informatie over het voordeel voor leden is terug te vinden in Vierstroom folders, e-mail nieuwsbrieven, het Vierstroom-magazine en de website leden.vierstroom.nl/diensten. Het voordeel geldt uitsluitend voor de dienstverlening en producten van dienstenleveranciers waarmee Vierstroom Ledenservice formele afspraken heeft gemaakt. Om leden gericht te kunnen informeren, worden het gebruik van een aantal diensten en interesses vastgelegd in een marketingdatabase. Leden ontvangen vanuit hun lidmaatschap automatisch het Vierstroom Magazine en de Vierstroom email nieuwsbrieven. Indien leden hierop geen prijs stellen, kan dit kenbaar gemaakt worden aan Vierstroom Ledenservice per mail via ledenservice@vierstroom.nl of per post Vierstroom Ledenservice, Postbus 571, 2800 AN Gouda.
Vierstroom Ledenservice werkt samen met andere partijen (dienstenleveranciers) op basis van formele afspraken die vastgelegd zijn in samenwerkingsovereenkomsten. In deze overeenkomsten is opgenomen dat de door Vierstroom verstrekte gegevens strikt vertrouwelijk zijn en alleen gebruikt mogen worden in het kader van de uitvoering van de werkzaamheden en niet voor andere doeleinden gebruikt en/of aan derden verstrekt mogen worden. Er vindt uitwisseling van klantgegevens plaats tussen de dienstenleverancier en Vierstroom in het kader van de controle of degene die gebruik gemaakt heeft van de dienst, daadwerkelijk ingeschreven is als Vierstroom lid.
Voor sommige producten en behandelingen is soms een vergoeding vanuit de zorgverzekering mogelijk. Leden worden geadviseerd dit te checken bij hun zorgverzekeraar of om contact op te nemen met de Vierstroom Heilbron Advieslijn op 088-1210204 waar de medewerkers het voor het lid uit kunnen zoeken.