uitloggen

/ Ondersteuning mantelzorger via het Vierstroom Zorgcollectief

Eén op de zeven mantelzorgers ervaart het zorgen voor een naaste als 'zwaar of heel zwaar'. Mantelzorgers lopen daardoor soms tegen hun grenzen aan. Om de zorg voor de ander vol te houden, is het belangrijk dat zij goed voor zichzelf zorgen.

 

Eén dagje erop uit gaan helpt daar al bij. Het lijkt eenvoudig te plannen, maar het brengt praktische uitdagingen met zich mee. Er moet vervangende zorg aanwezig zijn in het geval er iets gebeurt. Niet iedereen heeft in de omgeving iemand die zo’n zware mantelzorgtaak kan overnemen.

 

Als u als lid van Vierstroom gebruikmaakt van het Vierstroom Zorgcollectief van VGZ en een aanvullende zorgverzekering heeft, dan heeft u recht op maximaal 25 dagen vervangende mantelzorg. Ook ontvangt u een budget voor een mantelzorgmakelaar, die u regelwerk uit handen neemt.

 

Extra vergoedingen VGZ


Met de collectieve zorgverzekering van VGZ verzekert u zich niet alleen van een aantrekkelijke korting maar ook van extra vergoedingen. Als u zowel een basis- als aanvullende verzekering afsluit bij VGZ kunt u gebruikmaken van extra vergoedingen op het gebied van mantelzorgondersteuning en preventie:

 

 

Kostenloze verhaalservice na een ongeluk
Sluit u via Vierstroom een zorgverzekering bij VGZ mét aanvullende zorgverzekering af? Dan profiteert u van een kostenloze verhaalservice na een ongeval.

 

Hoe regelt u deze vergoedingen? Klik op Meer informatie.

 

Meer informatie

Wilt u meer weten over de extra vergoedingen van VGZ via het Vierstroom Zorgcollectief?

 

Bel met de Vierstroom Heilbron Advieslijn via 088-1210204 (gratis). U krijgt direct een medewerker aan de lijn, ook ’s avonds en in het weekend.

 

U kunt ook online uw zorgverzekering oversluiten door hier te klikken.

/ Hulp nodig?

Komt u er niet helemaal uit? 
Wij helpen u graag!


Bel onze Ledenservice: 088 – 0900 400. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. U kunt ook een mailtje sturen naar ledenservice@vierstroom.nl. Zet in het onderwerp van het mailtje dat het om Mijn Vierstroom gaat.

 

Let op!

Gegevens die u verandert en diensten die u aanvraagt, verwerken wij binnen enkele werkdagen in onze administratie. Tot dat moment ziet u in Mijn Vierstroom nog de oorspronkelijke gegevens. U hoeft de wijzigingen dus niet nog een keer aan ons door te geven. Verandert u uw wachtwoord? Dan is dat wél meteen aangepast.

 

Wilt u met de naam van uw partner én uw meisjesnaam worden aangesproken? Vul dan beide namen in bij ‘Persoonlijke gegevens’. U wordt dan aangesproken als eerste met de naam van uw partner en vervolgens uw meisjesnaam. 

Direct contact met Ledenservice? Bel 088 - 0900 400